Работа Оперативен Счетоводител в София
49 нови обяви за работа
-
As pioneers and global leader, Hiab is ambitious to write forward our success story, inspiring and shaping our industry. The world in which we operate with our class-leading products, intelligent services and innovative digital solutions is constantl...
-
Старши счетоводител Екипът ни се разширява и търсим старши счетоводител, който да се присъедини към компанията и да допринесе със своят...
-
За WALLTOPIA WALLTOPIA е световен лидер в проектирането и производството на катерачни стени, като задава глобалния стандарт за иновации, качеств...
-
HEC Solar е една от най-бързо разрастващите се компании в страната и чужбина, която инвестира своето ноу-хау, дългогодишен опит и ентусиазъм ...
Какво е това?
Това е изчисление на Yox за приблизителната работна заплата за тази позиция. Посочената стойност не е потвърдена от работодателя и може да се различава с реалната стойност на предлаганото възнаграждение.
Как се смята?
Изчислена Заплата е приблизителната стойност на възнаграждение за конкретната позиция на базата на данни от стотици хиляди обявени заплати по професия за последните 2 години. В Yox се предоставя и информация за заплатите от служители, която също е част от изчислението.
Защо тази информация е полезна?
Можеш да разбереш приблизителната заплата за тази позиция. Можеш и да филтрираш списъкът с обявите за работа по размер на работната заплата.
Пълно описание
As pioneers and global leader, Hiab is ambitious to write forward our success story, inspiring and shaping our industry. The world in which we operate with our class-leading products, intelligent services and innovative digital solutions is constantly changing. Join us for a smarter and better everyday!
Join Hiab and grow your career in accounting within an international environment! We are looking for a Junior Accountant to support our Record-to-Report processes, ensuring accurate financial reporting and compliance with global best practices. If you have a passion for numbers, attention to detail, and want to be part of a dynamic and collaborative team, we would love to hear from you!
Main tasks and responsibilities:
- Support accounting services for selected processes and countries, including accounting for and coordinating month-end general ledger close and preparing balance sheet reconciliations.
- Provide support in Record-to-Report (RTR) processes, ensuring financial reporting activities are accurate and in compliance with CAS and internal control frameworks.
- Follow internal control procedures and maintain up-to-date and accurate documentation.
- Ensure data accuracy in company systems, recognize unusual events, and collaborate with supervisors to resolve cases.
- Assist in controlling and reporting responsibilities across Order-to-Cash, Invoice-to-Pay, and HR activities, ensuring proper reflection in the books.
- Provide cross-training and back-up support for roles in the RTR area.
- Build supportive relationships with peers and colleagues while handling ad-hoc requests as assigned by the line manager.
What you’ll need to succeed Education
- Bachelor degree or equivalent in Accounting, Finance or Economics
Experience
- 0-2 years of relevant experience in finance operations
Competencies
- Experience with simple query handling
- Good MS-office skills, ERP knowledge to be considered as advantage
- Strong team player
- Problem solving attitude
- To demonstrate analytical skills
- Good Interpersonal & Communication Skills
- Taking initiative in a proactive manner to improve own and team work practices
- International mind-set
- proficiency of written and oral English required
You will be part of:
We offer you an opportunity to put your skills and experience into work and make an impact in our global organisation. We provide you with opportunities for training and development of your technical (SAP, Hyperion, etc.) and professional capabilities. You will work together with great and friendly colleagues from various backgrounds inspired by shared, ambitious goals in an atmosphere of trust and support.
In addition we also offer:
- Attractive compensation package
- Healthy work environment - company sponsored medical insurance program
- Food vouchers
- Work-life balance – 25 days paid vacation, company events
- Transportation allowance
- Company policy of permanent remote based location within any point in Bulgaria, office based only on very limited occasions.
Interested to join?
If you are excited about this opportunity, please submit your application and CV in English.
Hiab is part of Cargotec Hiab is a leading provider of smart and sustainable load handling solutions. We are committed to delivering the best customer experience every day with the most engaged people and partners. Hiab's premium equipment includes HIAB, EFFER and ARGOS loader cranes, MOFFETT and PRINCETON truck mounted forklifts, LOGLIFT forestry cranes, JONSERED recycling cranes, MULTILIFT skiploaders and hooklifts, GALFAB roll-off cable hoists, tail lifts under the ZEPRO, DEL and WALTCO brands, and HIPERFORM, a suite of smart solutions. As the industry pioneer, Hiab continues to make load handling smarter, safer and more sustainable to build a better tomorrow.
Hiab is part of Cargotec Corporation. Cargotec's (Nasdaq Helsinki: CGCBV) sales in 2023 totalled approximately EUR 2.5 billion and it employs over 6,000 people.
Средна заплата за сектора
1,610 лв / месец (изчислена от Yox)
Средна работна заплата за града изчислена от YOX
200 лв / месец
3,500 лв / месец
Мнения и оценки от служители
Помощник-счетоводител
Помощник-счетоводителите отчитат и докладват счетоводни ситуации на счетоводителя, който работи с тях, проверяват депозитите и изготвят дневните отчети и доходите. Те подготвят разрешените ваучери за възстановяване на суми, поддържат върнатите чекови сметки и комуникират с мениджърите по счетоводство относно всички въпроси, свързани със счетоводството.
Необходими основни умения
- извършване на стопанско проучване
- разпределяне на сметки
- проверяване на счетоводна документация
- управляване на корпоративните банкови сметки
- извършване на последващи действия във връзка с вземанията
- използване на офис системи
Необходими основни знания
- процеси в счетоводния отдел
- счетоводни правила
- амортизация
- счетоводни техники
- счетоводни статии
- данъчно законодателство
Финален преглед
Увери се, че информацията е точна и ако всичко е наред натисни „Изпрати“ и твоята кандидатура отива незабавно за преглед в .
При интерес от работодателя очаквайте връзка на посочените от вас контакти.