Работа Insurance Consultant

9 нови обяви за работа

  • icon Пълно работно време Постоянна работа Възможност за работа от вкъщи Дистанционно интервю

    The Insurance & Risk officers should be able to ensure a good professional level of administrative support across all of the business lines and for all transactional insurance tasks. Using group IT tools such as Salesforce, Riskonnect, etc. The Insu...

  • icon Пълно работно време Постоянна работа

    ДЗИ е един от най-разпознаваемите брандове на българския застрахователен пазар, с над 70-годишна история. Ние сме част от белгийската KBC Gro...

    17 Apr 2024 Още...
  • icon Пълно работно време Постоянна работа

    12 Apr 2024 Още...
  • icon Пълно работно време Постоянна работа Възможност за работа от вкъщи

    Insurance Policy Administrator with German/ Italian language The role is responsible for managing the whole insurance policy lifecycle. This includes policy creation, renewals, changes, transfers, and cancellations. In addition to that, part of the ...

    11 Apr 2024 Още...
  • icon Пълно работно време Постоянна работа Възможност за работа от вкъщи

    Insurance Policy Administrator with German language The role is responsible for managing the whole insurance policy lifecycle. This includes policy creation, renewals, changes, transfers, and cancellations. In addition to that, part of the process i...

    08 Apr 2024 Още...
  • icon Пълно работно време Постоянна работа Възможност за работа от вкъщи Дистанционно интервю Подходяща и за кандидати с малък или без опит

    Insurance Policy Administrator with Spanish language The role is responsible for managing the whole insurance policy lifecycle. This includes policy creation, renewals, changes, transfers, and cancellations. In addition to that, part of the process ...

    29 Mar 2024 Още...
  • icon Пълно работно време Постоянна работа Възможност за работа от вкъщи

    Grove Global Consult е агенция за подбор на персонал, предоставяща стратегически консултантски услуги в областите на частния бизнес сектор по це...

    29 Mar 2024 Още...
  • icon Пълно работно време Постоянна работа

    Експерт Застраховане Застрахователна компaния Лев Инс със своята 27 годишна история е безспорен лидер на българския застрахователен па...

  • icon Пълно работно време Постоянна работа Възможност за работа от вкъщи

    Our partner is a fast-growing IT company. They implement and support business management systems based on Microsoft Dynamics 365. Responsibilities Analyze client business processes and business requirements Work with clients to align existing proce...

    08 Apr 2024 Още...
Yox Изчислена Заплата

Какво е това?

Това е изчисление на Yox за приблизителната работна заплата за тази позиция. Посочената стойност не е потвърдена от работодателя и може да се различава с реалната стойност на предлаганото възнаграждение.

Как се смята?

Изчислена Заплата е приблизителната стойност на възнаграждение за конкретната позиция на базата на данни от стотици хиляди обявени заплати по професия за последните 2 години. В Yox се предоставя и информация за заплатите от служители, която също е част от изчислението.

Защо тази информация е полезна?

Можеш да разбереш приблизителната заплата за тази позиция. Можеш и да филтрираш списъкът с обявите за работа по размер на работната заплата.

Insurance & Risk Support Officer

icon 2,800 лв / месец (изчислена от Yox)

icon
  • Пълно работно време
  • Постоянна работа
  • Възможност за работа от вкъщи
  • Дистанционно интервю

Пълно описание


The Insurance & Risk officers should be able to ensure a good professional level of administrative support across all of the business lines and for all transactional insurance tasks. Using group IT tools such as Salesforce, Riskonnect, etc.

The Insurance & Risk officers will interact with both insurance professionals within the group (global head of insurance, property, liability and marine product line managers, regional insurance officers) as well as our internal LDC clients, being the platforms, regions and group and ensure a seamless and professional insurance service.

The candidate’s primary LDC contacts will be with the line manager, the Global Head of Insurance and the Program managers (property, liability, marine). Other contacts within the group depending on tasks assigned would be operational managers at group or platform locations.

Equally, there may be necessity for contact with external suppliers such as insurance brokers, agents and insurance companies.

Main Responsibilities:

  • Assist in gathering the underwriting information from within the group and liaising with the various functions to obtain same (finance, industry, SHE, platforms, regions, etc).
  • Develop presentation tools for submissions to underwriters for the renewal/placement of LDC risks.
  • Develop reporting tools for insurance, management, platforms, SEC.
  • Manage insurance policy data within insurance IT tools
  • Manage claims within group insurance IT tools
  • Manage the property insurance recommendations
  • Being in contact with the sites in order to provide, collect and follow the recommendations
  • Ensure that all information is duly added in the IT tool
  • Follow the contact between LDC sites and broker/insurer in respect of the recommendations
  • Monitor the Insurer’s survey plan
  • Prepare regular reports in order to provide an information (internal and external) for the evolution of the recommendations
  • Maintain quality of information held within the group insurance IT tools
  • Administrative policy management, using group insurance IT tools
  • Assist in the allocation of premiums within the LDC group
  • Verify and Manage the flow and payment of insurance premiums with the LDC group
  • Gather/request data/information in respect of insurance claims from within group or from external partners
  • Prepare claims for submission to insurers.
  • Other tasks as they are identified and transferred.

Experience:

  • 3+ years’ experience in a similar position
  • Knowledge of various types of business insurance especially
  • Financial literacy, good with figures (advanced use of excel program)
  • Presentation/reporting skills (advanced use of power point)
  • English - Fluent

Other skills (computer skills, datascience...)

  • Service orientated
  • Well organized, open minded, friendly and reliable
  • Adaptable personality in respect of diversity of contacts and relishing the challenge in an international environment
  • Time conscious, able to work to and maintain strict deadlines, resistant to stress
  • Great team spirit and team involvement.
  • French would be a plus
Diversity & Inclusion LDC is driven by a set of shared values and high ethical standards Diversity is part of our DNA. LDC strives to create a diverse and inclusive work environment where people can thrive regardless of gender, sexuality, ethnicity or background.

Sustainability Sustainable value is at the heart of our purpose as a company We are passionate about creating fair and sustainable value, both for our business and for other value chain stakeholders: our people, our business partners, the communities we touch and the environment around us.

What We Offer:

  • 25 annual paid days
  • Additional medical insurance
  • Life Insurance
  • Yearly performance evaluation plan
  • Food vouchers
  • Transportation allowance
  • Multisport card
Only shortlisted applicants will be contacted. Your personal data will be treated as confidential and will be protected according to the Bulgarian Data Protection Legislation and the General Data Protection Regulation 2016/679 (GDPR).

Средна заплата за сектора


2,800 лв / месец (изчислена от Yox)

info-icon Средна работна заплата за града изчислена от YOX

минимална

2,000 лв / месец

максимална

3,500 лв / месец

Мнения и оценки от служители


3.1
Добра
icon icon icon icon icon
1.9
icon icon icon icon icon
Баланс между работата и живота
3.7
icon icon icon icon icon
Заплата и Придобивки
2.6
icon icon icon icon icon
Кариера и възможност за развитие
2.2
icon icon icon icon icon
Колеги
2.1
icon icon icon icon icon
Култура и Ценности
3.2
icon icon icon icon icon
Местоположение
3.3
icon icon icon icon icon
Стабилност
1.0
icon icon icon icon icon
Общо усещане
1.0
icon icon icon icon icon
Работна среда
1.0
icon icon icon icon icon
Толерантност и Равенство
1.0
icon icon icon icon icon
Управление


Необходими основни умения

Необходими основни знания

Добави резюме

upload_file PDF DOC RTF TXT PPT ZIP XLS JPG OTH
info
Това е резюмето, което от ще разгледат за твоята кандидатура

Финален преглед

Увери се, че информацията е точна и ако всичко е наред натисни „Изпрати“ и твоята кандидатура отива незабавно за преглед в .

Информация за обратна връзка

Резюме

Вие се съгласявате с общите условия на Yox. При натискане на кандидатствай: 1) вие се съгласявате с общите условия на Yox, Политиката за Поверителност и Политиката на използване на бисквитките. Съгласявате се и разрешавате вашето резюме да може да бъде изпратено към работодателя (не е гарантирано получаване) и да продължи да се обработва и анализира съгласно нашите условия и политики. Натискайки „Изпрати“се съгласяваш с на Yox.bg
done
Честито, вашето резюме беше изпратено успешно!

При интерес от работодателя очаквайте връзка на посочените от вас контакти.