Работа Finance Controller във Враца
1 нови обяви за работа
-
For one of our clients, a leading company in the automotive industry, we are searching for a driven professional for the mission of: FINANCIAL CONTROLLER The Major Responsibilities Include: Collaborating with other departments and business units t...
Какво е това?
Това е изчисление на Yox за приблизителната работна заплата за тази позиция. Посочената стойност не е потвърдена от работодателя и може да се различава с реалната стойност на предлаганото възнаграждение.
Как се смята?
Изчислена Заплата е приблизителната стойност на възнаграждение за конкретната позиция на базата на данни от стотици хиляди обявени заплати по професия за последните 2 години. В Yox се предоставя и информация за заплатите от служители, която също е част от изчислението.
Защо тази информация е полезна?
Можеш да разбереш приблизителната заплата за тази позиция. Можеш и да филтрираш списъкът с обявите за работа по размер на работната заплата.
Пълно описание
FINANCIAL CONTROLLER
The Major Responsibilities Include:
- Collaborating with other departments and business units to provide financial insights and support decision-making processes across the organization;
- Communicating financial results, insights, and recommendations to the executive team and other stakeholders;
- Deliver accurate, complete, and timely costing/accounting information for the entities under their responsibility;
- Conducting detailed financial analysis to assess the company's financial performance, identify trends, and provide info to support decision-making;
- Maintain and analyses standard costs of manufactured products and raw materials;
- Costing industrially manufactured products as well as deviation analyses on production orders;
- Preform price variances analysis on monthly basis;
- Prepare profitability reconciliation until gross profit;
- Prepare and delivers monthly reports and balance sheet reconciliations of inventory accounts in compliance with internal procedure;
- Preparing regular financial reports to provide management with a clear understanding of the company's financial performance;
- Working with Operational departments and local management to present and analyse all plant KPIs;
- Implement measures to improve relevant KPIs and processes in collaboration with business areas;
- Manage continuous improvement projects and participates in initiatives for the improvement of the costing & controlling function;
- Project Member for various projects linking different functions;
- Deliver accurate and timely period end closings;
- Information, planning, control and monitoring in the budget phase between the different departments & international locations;
- Responsible for Capex’s process;
- Recommend actions by analysing and interpreting data;
- Take part of yearly company budgeting process;
- Analyse financial data and create financial reports on monthly basis;
- Support Financial Manager with ad-hoc analysis;
- Proven experience on a similar position in production environment;
- Proficiency in ERP systems (SAP experience is an advantage);
- Advanced Excel skills for data analysis and financial modelling;
- Advanced knowledge of MS Office;
- Data analysis and visualization tools;
- Very good English;
- Business performance measurement and KPIs;
- Cost management and control;
- Financial systems implementation and optimization;
- Knowledge of industry-specific financial metrics and benchmarks;
- Excellent analytical, communication, and problem-solving skills;
- Presentation skills, analytic skills, critical thinking, data accuracy;
Средна заплата за сектора
1,750 лв / месец (изчислена от Yox)
Средна работна заплата за страната изчислена от YOX
500 лв / месец
6,150 лв / месец
Финансов контрольор
Финансовите контрольори се занимават с всички задачи, свързани с изготвянето на бюджет и счетоводните аспекти на дадено дружество или организация. Те изпълняват и осигуряват спазването на вътрешните финансови и счетоводни процедури и изготвят документация за външните одити. Събират информация, свързана с финансови отчети, например активи, пасиви, собствен капитал и парични потоци, за да оценят финансовото състояние на дружеството при изготвянето на годишните бюджети и прогнози.
Необходими основни умения
- прилагане на финансови политики
- изготвяне на финансови статистически доклади
- създаване на финансов план
- обобщаване на финансова информация
- тълкуване на финансов отчет
- подготвяне на финансов отчет
Необходими основни знания
- процеси в счетоводния отдел
- процеси във финансовия отдел
- финансов отчет
- данъчно законодателство
Финален преглед
Увери се, че информацията е точна и ако всичко е наред натисни „Изпрати“ и твоята кандидатура отива незабавно за преглед в .
При интерес от работодателя очаквайте връзка на посочените от вас контакти.