На пръв поглед страхотно място за работа - млади и енергични хора, работа за интересни клиенти. Демонстрират авторитет, познания, желание да обучават хора с малък опит, но с хъс за работа. Чудесно! След няколко месеца работа разбираш, че нещата не стоят по точно този начин, по който са ти го представили на интервюто или в първите 2 седмици от работата ти там (смятам напълно нормално за всяка фирма да се рекламира добре). Положението тук обаче е повече от трагично:
1. Шефката В - Крайно авторитарна и груба жена, която не само си позволява да крещи на подчинените си, но и системно да ги злепоставя пред целия екип и пред клиенти да си изтрива ръцете с подчинените си. Всичко трябва да мине през нейното одобрение и всички ѝ треперят да не я обидят нещо. Не успява да предаде задачите на хората както трябва, след което са нужни много поправки на работата, което губи време и енергия. В същото време често се случва да си "смени" мнението и да те връща многократно. И това се случва при всеки един служител без изключение. Крайно неорганизирана и арогатна жена, която обаче има претенцията, че предоставя на служителите си всички възможни инструменти за оптимизация на работния процес... Опити за това не отричам, че има. Но липсата на организация в самата шефка и близките до нея мениджери прави работата напрегната и процесът изнервен и тромав.
2. Мениджерите - Няколко напълно безхарактерни човека, които единственото, което правят е да целуват краката на шефката и да работят по много повече часове от нормалното работно време. Поради което се очаква от всеки един служител да дава много часове овъртайм. Тези часове естествено не се заплащат или компенсират по някакъв друг начин, а оправданието е, че ти не си успял да си управляваш времето правилно. Всъщност причината за това е, че ти се губи постоянно време в ненужни и дълги срещи, че не се подават правилно задачите, така че да ги изпълниш без нужда от корекции, че ти дават обем от задачи, който е невъзможно да се изпълни за определения срок, а твърдят напълно манипулятивно, че трябва да можеш да се справяш. В същото време мениджерите не им се чува гласа въобще. Не умеят да разрешават възникнали дрязги между колегите, нито умеят да наблюдават подчинените си и да ги поощряват и насочват към развитие. Те самите доста послъгват и често си изтриват ръцете с колегите си, за да не трябва да им се крещи на тях после от шефката.
3. Шефът И - Арогантен, с мания за величие човече, който трудно си надига чехъла от шефката от главата, която му е и жена. Избива си тези комплекси като се държи властно с хората. Постоянно пуска пасивно-агресивни коментари, особено за хората, които не искат да работят овъртайм безплатно. Често държи дълги нравствени речи, с които се опитва да манипулира хората, така че да му играят по свирката. И двамата с жена му го правят редовно, което допълнително натяга обстановката.
4. Атмосферата - На пръв поглед ок. Млади и интелегентни хора. Напрежението обаче се усеща във въздуха и може да се разреже с нож. Тягостно и неприятно. Взимането на почивка за обяд не се гледа с добро око. Те никога няма да си го признаят, но ако не си там на разположение на шефката когато се провикне да те извика, после започва да се заяжда. Когато шефовете си тръгнат от офиса, има приятни моменти с колегите.
5. Отношенията - Лицемерни. Човек трябва много внимателно да подбира думите си, защото всичко след това стига до ушите на шефката и то по много изкривен начин. Мениджерите и особено офис мениджерката и акаунт мениджерката са едни от "най-дружелюбните" хора, които те предразполагат да им кажеш нещо за себе си, а след това го казват на шефката. Включително и напълно неверни неща. Тя от своя страна винаги го използва против теб в някакъв момент.
6. Заплати - Ниски. Твърдят наляво, надясно, че дават високи заплати, но това не е така. Зависи от позицията, но има колеги, които са започвали и под 1000 лева не за стажантска позиция. Обикновено заплатите варират около 1200—1500 лева. Часовете работа обаче са много, което означава, чи плащат жълти стотинки. Малко повече взимат мениджерите и по-старшите служители.
7. Развитие - Минимално. От теб се очаква да учиш бързо и бързо да можеш да поемаш невъзможните обеми от работа. В началото те манипулират да работиш овъртайм с предтекста, че трябва да учиш и уж да влезеш в скоростта на останалите, но никой не успява да си завърши задачите в рамките на 8 часа работа просто защото те са твърде много. Показват ти някакви основни неща, дават ти достъп до курсове на HubSpot, които са елементарни и доста basic, твърдят, че искат да ти платят обучение, но всъщност отказват да го направят ако не отговаря на техните представи затова какво трябва да правиш във фирмата. Не ти се обясняват доста неща, защото и те самите не ги разбират в дълбочина. Човек няма кариерно как да расте в тази компания.
8. Местоположение - Средно. Невъзможно за паркиране и много нефункционален офис без място за обяд и конферентна зала. С една тоалетна за всички.
Можеш да си вземеш някои полезни знания. Работата е динамична и се работи с интересни клиенти.
Твърде много задачи за малко време. Неорганизираност на работата. Губене на време в безсмислени срещи. Липса на креативен процес. Грубо отношение към служителите. Недостойно заплащане.