YOX eGuide
Насоки за Работодатели при Отговор на Отзиви и Оценки от Служители
Какво Ще Научите
- Защо да отговаряте на отзиви от служители?
- Как да отговаряте на негативни отзиви?
Резюме
Тези насоки ще ви помогнат да постигнете максимална ефективност при управление на Отзивите и Оценките във вашия Работодателски профил в Yox, като ви представят добри практики и съвети. Умението да отговаряте на негативни коментари е задължителен инструмент, който всеки Работодател, който държи на репутацията си, трябва да използва.
Условия за публикуване на Мнения и Отзиви за Работодатели в Yox
Всеки настоящ или бивш служител може да остави мнение за съответната компания, в която работи или е работил, както и служител, който активно участва в Кампания за искане на отзиви. Преди отзивът да бъде публикуван в публичната част на работодателския профил, предварително преминава през ръчно одобрение на администратор в YOX. Oт 2023 г. Yox е одобрен доставчик на отзиви за работодатели, като отзивите от служители, освен, че се визуализират със специални ‘Review Snippets’ – ‘звездички’, често се визуализират и в Google профилите на работодателя.
- Да не се използва език на омразата
- Да не се публикува съдържание, в което има тормоз и заплахи.
- Да не се употребяват обиди и ругатни
- Да публикува лична информация на физически лица
- Да не се публикуват отзиви, оценки или мнения, които не представляват лично мнение и опит с компанията на конкретния потребител
- Да не се публикува информация, представяна като факт със съдържание, която може да навреди на индивид, бизнес организация или на цялото общество
Виж Насоки на Общността на Yox за Публикуване на Отзиви.
Защо да отговаряте на мненията в Yox?
Отзивите са важна част от процеса по търсене на работа. Затова е важно да изградите органично вашата добра репутация като работодател – осигуряване на чувство за принадлежност на служителите, добро отношение и обратна връзка към вашите служители и техните отзиви и оценки в Yox. Само тогава истинската история за вашето работно място – разказана от хората, които го познават най-добре – ще послужи за привличането на повече страхотни хора, разнообразни гледни точки и иновации във вашата компания.
Отговарянето на отзиви на служители ще повиши доверието във вас като работодател и ще се отрази на броя и качеството на вашите кандидати за работа.
68% от търсещите работа споделят, че възприятието им за конкретна организация се подобрява, ако видят, че работодателите отговарят на отзив, оставен от служител, независимо дали мнението е негативно.
Как да отговаряте на негативни отзиви
Неприятно е, когато прочетем негативен отзив за нашата компания. За жалост по-голяма част от компаниите в някакъв период от развитието си се сблъскват с тях, което ги кара да обърнат специално внимание на мненията. По-надолу ще намерите полезни съвети и практики как умело да се справяте с всеки един негативен коментар:
- Отговаряйте навреме
Отговорете навреме на оставеното мнение и покажете ангажираност.
- "Благодарим за обратната връзка"
Започнете всеки отговор с “Благодаря”. Дори мнението на вашия служител да бъде негативно, използвайте възможността да оставите отговор, който да заяви вашата признателност за отделеното време и обратна връзка от вашия бивш или настоящ служител.
- Запазете добрия тон
Независимо от мнението на вашия служител, запазете професионален и добър тон.
- Покажете съпричастност и конкретика
Обърнете внимание на посочения проблем и разберете защо изживяванията на служителя са били негативни. Ако е споделил негативно мнение, поинтересувайте се дали все още има такъв проблем. Бъдете честни за направените грешки и споделете стъпките, които сте предприели или ще предприемете, за да го решите.
- Предложете контакт за повече информация
Ако получите негативен коментар, който изисква по-подробна информация от страна на служителя, съветваме Ви да оставите контакт за допълнителна връзка с вас. Това ще даде възможност на кандидата да адресира пряко проблема или да предостави допълнителна информация, която да използвате за решаване на проблема.
Често задавани въпроси
- Възможно ли е Служител да отговори на отговор от Работодател?
Не. Служителят, който е оставил коментар, няма възможност да отговори обратно на вашият отговор.
- Какво да правя, ако над 70% от отзивите на компанията са негативни?
Отговаряйте на оставените мнения и отзиви за вас. Над 67% от хората, които четат отзиви, споделят, че мнението им се подобрява след като видят, че работодателят поема отговорност и работи в посока разрешаване на създалите се проблеми.
Ангажирайте хората, които в момента работят за вас да оставят отзиви. Това ще помогне на бъдещи кандидати за работа да придобият реална представа за случващото се в организацията.
- Мога ли да отговоря на коментар, който е оставен преди 1 година?
Да, имате възможност да отговорите на всеки един коментар. Препоръчваме да отговаряте на всички коментари, които са публикувани и д
- На всички служители ли трябва да изпратя покана за отзив, ако реша да използвам Кампания за Искане на отзиви от служители?
Не е задължително да искате мнение от всички ваши служители. Вие може да изберете на кой да изпратите покана за оставяне на отзив за вас, като работодател в Yox, но минималната бройка служители, на които трябва да изпратите покана е 10 човека. Може да започнете с най-новите служители, които работят при вас, защото те са ентусиазирани и предлагат страхотна представа за вашата организация, защото наскоро са изпитали целият процес от наемането до адаптирането. Поканете новите ви служители да оставят отзив в Yox в рамките на първите 3 месеца от опита си при вас.
- Анонимна ли е Кампанията за Искане на отзиви от Служители?
Да, целта на кампанията е всеки един служител да се чувства спокоен да сподели своите истински впечатления и обективно мнение за компанията. Необходимо е да кампанията да се изпрати до минимум 10 човека, за да се запази максимално тяхната анонимност. Когато вашите настоящи служители оставят отзив за вас, вие няма да знаете кой е оставил отзива, освен, ако служителят не е пожелал. Кампанията за покана на служители, които може да оставят мнение може да стартирате от вашия административен работодателски профил, като влезнете на https://employer.yox.bg. Вижте тук повече за функционалността за искане на Отзиви от ваши настоящи служители.