fbpx

Твоят Employer Brand

YOX eGuide

Насоки за Работодатели при Отговор на Отзиви и Оценки от Служители

Съдържание

Какво Ще Научите

Резюме

Тези насоки ще ви помогнат да постигнете максимална ефективност при управление на Отзивите и Оценките във вашия Работодателски профил в Yox, като ви представят добри практики и съвети. Умението да отговаряте на негативни коментари е задължителен инструмент, който всеки Работодател, който държи на репутацията си, трябва да използва. 

Условия за публикуване на Мнения и Отзиви за Работодатели в Yox

Всеки настоящ или бивш служител може да остави мнение за съответната компания, в която работи или е работил, както и служител, който активно участва в Кампания за искане на отзиви. Преди отзивът да бъде публикуван в публичната част на работодателския профил, предварително преминава през ръчно одобрение на администратор в YOX. Oт 2023 г. Yox е одобрен доставчик на отзиви за работодатели, като отзивите от служители, освен, че се визуализират със специални ‘Review Snippets’ – ‘звездички’, често се визуализират и в Google профилите на работодателя.

Важно

Виж Насоки на Общността на Yox за Публикуване на Отзиви.

Защо да отговаряте на мненията в Yox?

Отзивите са важна част от процеса по търсене на работа. Затова е важно да изградите органично вашата добра репутация като работодател – осигуряване на чувство за принадлежност на служителите, добро отношение и обратна връзка към вашите служители и техните отзиви и оценки в Yox. Само тогава истинската история за вашето работно място – разказана от хората, които го познават най-добре – ще послужи за привличането на повече страхотни хора, разнообразни гледни точки и иновации във вашата компания.

Отговарянето на отзиви на служители ще повиши доверието във вас като работодател и ще се отрази на броя и качеството на вашите кандидати за работа.

 

Данните Говорят

68% от търсещите работа споделят, че възприятието им за конкретна организация се подобрява, ако видят, че работодателите отговарят на отзив, оставен от служител, независимо дали мнението е негативно.

Как да отговаряте на негативни отзиви

Неприятно е, когато прочетем негативен отзив за нашата компания. За жалост по-голяма част от компаниите в някакъв период от развитието си се сблъскват с тях, което ги кара да обърнат специално внимание на мненията. По-надолу ще намерите полезни съвети и практики как умело да се справяте с всеки един негативен коментар:

Отговорете навреме на оставеното мнение и покажете ангажираност.

Започнете всеки отговор с “Благодаря”.  Дори мнението на вашия служител да бъде негативно, използвайте възможността да оставите отговор, който да заяви вашата признателност за отделеното време и обратна връзка от вашия бивш или настоящ служител.

Независимо от мнението на вашия служител, запазете професионален и добър тон.

Обърнете внимание на посочения проблем и разберете защо изживяванията на служителя са били негативни. Ако е споделил негативно мнение, поинтересувайте се дали все още има такъв проблем. Бъдете честни за направените грешки и споделете стъпките, които сте предприели или ще предприемете, за да го решите. 

Ако получите негативен коментар, който изисква по-подробна информация от страна на служителя, съветваме Ви да оставите контакт за допълнителна връзка с вас. Това ще даде възможност на кандидата да адресира пряко проблема или да предостави допълнителна информация,  която да използвате за решаване на проблема.

 

Често задавани въпроси

Не. Служителят, който е оставил коментар, няма възможност да отговори обратно на вашият отговор.

Отговаряйте на оставените мнения и отзиви за вас. Над 67% от хората, които четат отзиви, споделят, че мнението им се подобрява след като видят, че работодателят поема отговорност и работи в посока разрешаване на създалите се проблеми.

Ангажирайте хората, които в момента работят за вас да оставят отзиви. Това ще помогне на бъдещи кандидати за работа да придобият реална представа за случващото се в организацията.

Да, имате възможност да отговорите на всеки един коментар. Препоръчваме да отговаряте на всички коментари, които са публикувани и д

Не е задължително да искате мнение от всички ваши служители. Вие може да изберете на кой да изпратите покана за оставяне на отзив за вас, като работодател в Yox, но минималната бройка служители, на които трябва да изпратите покана е 10 човека. Може да започнете с най-новите служители, които работят при вас, защото те са ентусиазирани и предлагат страхотна представа за вашата организация, защото наскоро са изпитали целият процес от наемането до адаптирането.  Поканете новите ви служители да оставят отзив в Yox в рамките на първите 3 месеца от опита си при вас.

 

Да, целта на кампанията е всеки един служител да се чувства спокоен да сподели своите истински впечатления и обективно мнение за компанията. Необходимо е да кампанията да се изпрати до минимум 10 човека, за да се запази максимално тяхната анонимност. Когато вашите настоящи служители оставят отзив за вас, вие няма да знаете кой е оставил отзива, освен, ако служителят не е пожелал. Кампанията за покана на служители, които може да оставят мнение може да стартирате от вашия административен работодателски профил, като влезнете на https://employer.yox.bg. Вижте тук повече за функционалността за искане на Отзиви от ваши настоящи служители.

 
Comments are closed.